تعصب

یکی از صمیمی ترین دوستای دوران دانشگاه من یه دختر ارمنی خیلی دوست داشتنیه. چند روز پیش که باهاش صحبت می کردم گفت که آبان عروسیشه٬ البته برای جشن نامزدیش  ما دوستای غیر ارمنیشو  چون مراسم توی باشگاه مخصوص ارامنه بود،  نتونست دعوت کنه. اما گفت عروسیش توی کلیسا برگزار می شه و منعی برای حضور غیر ارمنی ها نیست. این مکالمه من و دوستم تلفنی بود و وقتی تلفن رو قطع کردم یاد همه خاطرات خوبی که توی دانشگاه داشتیم افتادم و درکنارش روزهایی رو هم به خاطر آوردم که بخاطر دوستم ناراحت شده بودم. چقدر سخته توی جامعه ای که آزادی کم رنگه جزو اقلیت بود. 

توی بهبوهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا من همش می گفتم که اگر اوباما رئیس جمهور بشه به من ثابت میشه که ملت آمریکا با همه مردم دنیا فرق دارن و اوباما رئیس جمهور شد و آزاد اندیشی مردم آمریکا به من ثابت شد. اونها ملتی هستند که آماده اند تا تعصبات خودشونو کنار بذارن. (البته بعد سیاسی قضیه زیاد برای من مهم نبود. بالاخره همه مردان سیاسی در بعضی چیزها با هم وجه اشتراک دارن.) کنار گذاشتن تعصب یعنی به دیگران اجازه بدیم خودشون باشن و اونها را همونطور که هستند دوست داشته باشیم.

--------------------------------------------------------------

سه-چهار ماه پیش من از طریق یه دوست مشترک با یه دختر خیلی پرانرژی به نام مریم آشنا شدم. مریم یه دختر حقیقت جوئه و اگر من یه علاقه مند به مطالعه باشم مریم کتاب خورک داره! در ضمن عضو یه گروه کوهنوردی هم هست. من حدودا از سه-چهار سال پیش بصورت نسبتا منظم کوه می رفتم اما بعد آشنایی با مریم ارتفاع بیستری رو بالا میرم و رفتن به کوه رو جزو برنامه هفتگیم کردم. هرچقدر پرمشغله یا خسته باشم سعی می کنم هفته ای یکی-دو بار رو برم. 

خلاصه مریم روم خیلی کار کرده و آخرین دفعه بهم گفت که آماده شدم تا از راه میانبر بریم. تازه فهمیدم کاری که تا حالا می کردم یه جور پیاده روی در کوه بوده چون عبور از مسیر میانبر خیلی انرژی بر بود، اما وقتی رسیدیم بالا خیلی حس خوبی داشتم. هر چقدر کارهایی که در طی روز انجام میدیم بیشتر باشه ما به نظم بیشتری برای هندل کردن اونا در زندگیمون نیاز داریم. البته نظم خودش نظم میاره و این خیلی خوشحال کننده است.  

------------------------------------------------------------ 

پاورقی امروز از اشو: 

زندگی کن و بگذار هر ممکنی پیش بیاید، بخوان، پایکوبی کن، فریاد بزن، گریه کن، بخند، عشق بورز، مکاشفه کن، بپیوند، تنها بمان و گاه در کوهسار بیتوته کن. زندگی(زمینی) کوتاه است، تا آنجا که می توانی آنرا سرشار بگذران و تلاش نکن در مقابل این نیاز مقاومت کنی.

نظرات 11 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:05 ب.ظ

ای کاش مثل تو بودم

پسرآزاد چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:45 ق.ظ http://pesareazad.blogfa.com

سلام دختر بهار

مطلبت مثل همیشه بهاری بود
واقعا دور گذاشتن خودخواهی ها و تعصبات که بگذاریم دیگران خودشون باشند واقعا بزرگترین تمرین عملی آزادی است!
من که اندر خم یک کوچه اش موندم.

این دوستت مریم هم بدم نمیاد بدونم که چی از حقیقت متوجه شده! با اجازه لینکش کن منم تشنمه !
جویندگان رو دوست دارم

ممنون از لطف تو
مریم وبلاگ نویس نیست وگرنه حتما لینکش می کردم.

دامون جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:13 ق.ظ http://www.damun.blogsky.com

من هنوز هم نفهمیدم راز این وبلاگ رو...
یعنی فکر میکردم فهمیدم اما ...نه...چیزی فراتر از اونی هست که فکر می کردم
این حس عظیم آرامش رو از کجا میاری؟ چطوری حفظش میکنی؟ چطوری اینقدر خوب انتقالش میدی؟!!

من گاهی به تو هم حسادت میکنم ...

مارال عزیزم اگه قرار بود راجع به تو هم بنویسم می نوشتم او یک دختر حقیقت جوست... و در این راه جواب همه سوالات تنها عشقه و برای دریافت عشق باید اونو بخشید.
همیشه پراز عشق و شادی باشی دوست خوب من و از محبتت متشکرم.

کیهان پنج‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:18 ق.ظ http://mkihan.blogfa.com

درود
تا آنجا که فرصت داشتم خواندم مطالبت را
خوشحالم از اینکه دیدگاه بسیار پر نشاط و با طراوتی نسبت به زندگی داری
شادیت آرزوست.آمین

پسرآزاد شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:51 ب.ظ http://pesareazad.blogfa.com

سلام دوست عزیز کم پیدا

در هر سه وبلاگم بروز شدم خوشحال می شم مثل همیشه به من سر بزنی

فعلا

داستان های پسرآزاد http://pesareazad.blogfa.com
یادداشت های پسرآزاد http://pesareazad.blogsky.com
گالری عکس های پسرآزاد http://pesareazad.pib.ir

دامون پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

میگم....به روز نمی کنی؟؟!!!

[ بدون نام ] شنبه 27 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ق.ظ

سلام
وب زیبایی داری
منتظر حضورت هستم...........

دامون چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ق.ظ

چه عجب دختر بهار عزیز؟
کامنتت رو که دیدم بدو اومدم به این امید که حتما آپ کردی اما ای دریغ.....
باشه همین که هستی و به یاد ماها هم هستی خودش غنیمتیه

دامون سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:13 ب.ظ

بازم منم!!!!
کی به روز میکنی؟؟؟ :(

دامون یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:06 ق.ظ

.... میدونی که می خوام چی بگم دیگه نه؟؟!!! :(((

سلام
دامون جون قول میدم ....به زودی

انیس چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ق.ظ http://kangaroosland.blogfa.com/

همیشه بعد از انجام یک کار سخت مخصوصا ورزش چنان لذتی به آدم دست میده که خیلی بیشتر از تمام سختی می ارزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد