بیست و ششم بهمن

        من یک تقویم رومیزی دارم که برای هر روز جمله زیبایی داره و من هر روزی که مطلب جدیدی در وبلاگم می نویسم٬ جمله همون روز رو به عنوان«جمله امروز» در انتهای مطلب اضافه می کنم. اما ایندفعه علاوه بر جمله امروز٬ می خوام یک جمله قصار(!) از خودم هم بنویسم: 

   اگر می خوای مشکلاتت رو حل کنی دنبال ریشه همه مشکلات در خودت باش. اون چیزیه که تو می تونی عوضش کنی.  

چه جمله حکیمانه ای! این جمله رو چند روز پیش خودم خطاب به خودم گفتم. از دید من این راز تغییرات مثبته. بسته به اینکه تغییر چقدر بزرگ و اساسی باشه علاوه بر خود انسان٬ می تونه اطرافیان٬دوستان و حتی محیط آدم رو عوض بکنه. (منظورم ایجاد تغییر در دیگران نیست هر چند اونم ممکنه اتفاق بیفته٬ منظورم عوض شدن اطرافیان با آدمهای متفاوت در همون محیط یا حتی محیطی متفاوت با تغییر محل زندگی٬ کار و ... اینهاست.) 

....................................................... 

متاسفانه یا خوشبختانه من بیشتر زمانم رو در طی روز پشت کامپیوتر صرف می کنم و این باعث چشم درد و بعد از مدتی سردرد در من می شد که خیلی هم آزار دهنده بود وقتی مشکلم رو با یکی از اساتیدم مطرح کردم بهم گفت که اون هم چنین مشکلی داشته و بهم پیشنهاد کرد از عینک آنتی رفلکت استفاده کنم. این قضیه البته برمی گرده به یکی دو ماه پیش. چند روز پیش بالاخره به توصیه استادم عمل کردم و از اون روز  چشم دردم کمتر شده و از سردرد هم خبری نیست. فکر نکنم تاثیر تلقین باشه پس منم به همه کسایی که این مشکل رو دارن پیشنهاد می کنم امتحان کنن. 

....................................... 

جمله امروز: 

روح الهی فرصتهای تازه ای را می گشاید٬ اما ما باید آنها را دریابیم.