تاکسی

 

همه دیروز را برف بارید و امروز هوا واقعا سرد است٬ خیلی سرد.

صبح بود٬ هنوز برفها کاملا سفید بودند. دستهایم را در جیبم فرو بردم

 و در امتداد سکوت کوچه به راه افتادم. رد پایم مثل مهر تائید حضورم

بر تن کوچه به جای می ماند. من اولین کسی بودم که روی سپیدی

این برفها قدم می زدم. از این بابت خوشحال بودم که تو را دیدم از آنسوی

کو چه می آیی و حدس زدم که باید حس مشترکی داشته باشیم. داشتم

از روی سبیلهای مخملی یکی در میانت سنت را حدس می زدم که ایستادی

و دستت را در سطل آشغال همسایه های آنسوی کوچه فرو بردی و دیدم که

از آشغالهای  توی آن چندتایی را بیرون کشیدی و ریختی توی گونی سپیدی

که بر دوش داشتی و من چطور متوجه آن گونی نشده بودم. نمی دانم چقدر

 گذشت تا به تو رسیدم و نفهمیدم چه گفتی فقط دستت را دیدم که به سوی

 من دراز بود و ناگهان همه شعارهای ضد تکدی گری به ذهنم هجوم آورد و به

 این فکر کردم که شاید این دست من بود که به سوی تو دراز بود و چه دردناکست

 دستی را که دراز می کنی خالی برگردد و وقتی با غرور شکسته ات و نگاه

شرمگینت تشکر کردی هم٬ چیزی نشنیدم.

                         .

                         .

                         .

از کوچه ای به کوچه ای تا رسیدم سر خیابان اصلی. سرد است٬ کاش زودتر تاکسی بیاید.

من هنوز اینجا ایستاده ام. چند دقیقه پیش دختر همسایه اتو زد و رفت. من هنوز به تو فکر

می کنم که شاید حالا به آشغالهای خانه ما رسیده باشی و میمون بالای درخت٬ از آن بالا

به همه ما پوزخند می زند و به فکر اینست که بعد از این نارگیلهایش را با انرژی اتم پوست

خواهد کند و من هم خوشحالم چون تاکسی دارد می آید. . .  

نظرات 4 + ارسال نظر
گل سرخ پنج‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:31 ب.ظ http://azeeeta.blogsky.com/

من شما رو لینک کردم ...زود باش منو لینک کن ....یادت نره ها

someone سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:33 ق.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

خیلی قشگ بود
موفق باشی
اما یکم تاکسی زود اومد ....

دامون چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 04:40 ب.ظ http://damun.blogsky.com/

خیلی زیبا بود بهار جان
مخصوصا قسمت آخرش
موفق باشی

تینا چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:45 ب.ظ http://redlife.blogsky.com/

نوشته ها خیلی قشنگ و تصاویر عالی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد