به گستردگی کائنات

   

  وقتی تمام انرژی خودمون رو از منابع محدودی تامین می کنیم٬ از دست رفتن اون منبع تاثیر زیادی بر زندگی ما میذاره. مثلا وقتی اکثر انرژی و رضایت خاطر خودمون رو از طریق شغل و حرفه مون تامین می کنیم٬ تلاطمات کاری چقدر بر کیفیت زندگیمون تاثیر میذاره. یا اگه فرزند٬ همسر و یا یک دوست تبدیل به مرکز کانونی میشه که تمام توجهات رو از اون می گیریم و به اون میدیم٬ چقدر این رابطه می تونه کم کم در معرض خطر قرار بگیره. در نتیجه٬ منابعی که از اون انرژی می گیریم باید بسیار گسترده باشه تا با قطع دائمی/مقطعی منبع یا متلاطم شدن رابطه ما با اون منبع٬ زندگی ما دچار بحران نشه.  

  در نهایت باز هم به یاد جمله زیبای استادم افتادم که«تجربه مهم تر از باور است.» چون من تمامی این مطالب رو قبلا در کتاب پیشگویی آسمانی جیمز ردفیلد خونده بودم. اما اینبار که خودم شخصا با این موضوع مواجه شدم و به درستی آنچه آقای ردفیلد نوشته بود پی بردم.  فکر کنم بد نیست به همه چیزهایی که به ما انرژی میده نگاه دوباره ای بندازیم و منابع انرژیمون رو محدود نکنیم.  

 

  قسمتی از مطالب کتاب پیشگویی آسمانی در مورد مبحث انرژی: 

 

آلبرت انیشتین در اوایل قرن بیستم برای جهان بینیهای کهنه و مادی، ناقوسی شوم و مرگ آور بود. علم، از اواسط قرن نوزدهم میلادی بر اساس نظریه های مکانیستی اسحاق نیوتن به جهان هستی می نگریست. به روایت نیوتن، ماده و اتم های تشکیل دهنده آن٬ موادی جامد هستند که بر اساس قوانین تغییرناپذیر طبیعت به تقابل با یکدیگر مشغول اند. نیوتن بر این باور بود که ما در جهانی بهم پیوسته زندگی می کنیم که همچون یک ساعت دقیق، در حال کار است. او چنین می اندیشید که در این جهان، هر عملی معلول یک علت فیزیکی و قابل مشاهده است. مانند یک میز بیلیارد که توپ ها به طرز منظم و قابل پیش بینی با هم برخورد می کنند و تمامی کهکشانها، سیاره ها و ماه ها، توسط نیروی جاذبه به حرکت منظم خود ادامه می دهند. نیروی جاذبه ای که اجرام آسمانی را واداشته تا سایر اجرام را به چرخش در آورند. اندیشه های نیوتن انسان را به این توهم رسانیدکه جهان هستی کاملا بی رمز و راز است.

 اما پس از آن، انیشتین با یک سری بینش های حیرت انگیز دنیا را زیرو رو کرد. او نشان داد که اتم در غایت خود جامد نیست. در واقع ماده، همان انرژی متراکم و شکل یافته است. سایر اکتشافات انیشتین نیز به همین ترتیب متحول کننده بودند: " زمان پدیده ثابتی نیست، بلکه نسبتی است از سرعت یا جرم یک شی  مشخص." سایر پروژه ها در فیزیک جدید ذراتی کشف کردند که در یک زمان واحد در مکان هایی که طبق قانون نیوتن کاملا غیر قابل یافت هستند ظاهر و ناپدید می گردند. ما به آهستگی راه خود را به رازهای حقیقی جهان هستی می گشاییم.

ما در کائناتی که یک حوزه انرژی است زندگی می کنیم. جهانی پویا که شامل خود نیز می شود. در واقع، ما نظام های بسیار پیچیده و ظریفی از انرژی هستیم. حوزه هایی از انرژی که قادریم به ماورای جسم رفته نظام های دیگر انرژی را لمس کرده و بر آنها تاثیر بگذاریم.

آدمیان بیشتر اوقات خود را از منبع عظیم تر انرژی قطع کرده و به همین سبب احساس ضعف و نا امنی می کنند. ما معمولا برای کسب انرژی دیگران را وادار می کنیم به ما توجه کنند و از طریق این توجه از آنها انرژی کسب می کنیم. زمانی که ما از این راه بر دیگران چیره شویم احساس قدرت بیشتری خواهیم کرد و اما در مقابل، آنها احساس ضعف می کنند. باید دانست ریشه تمام تعارض ها در بین مردم رقابت برای کسب انرژی کمیاب انسانی است.

ما احساس تنهایی می کنیم و به دنبال امنیتی هستیم که نتیجه اعتبار گرفتن از دیگران است. می خواهیم احساس کنیم که دیگران دانش و موقعیت ما را تایید کرده و حتی تسلیم آن شوند. زمانیکه ما فرد دیگری را با زور وادار به تسلیم در برابر خود می کنیم در واقع در حال دزدیدن انرژی از حوزه انرژی او برای خود هستیم. اما هم اکنون ما می دانیم که نیازی به دزدی کردن انرژی اضافی از دیگران نداریم. برای امنیت غایی و همیشگی، منبع دیگری از انرژی در اختیار ماست، یک منبع انرژی معنوی و الهی.

نظرات 6 + ارسال نظر
محبوب سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ

خیلی خیلی ممنون بسیار جالب و تفکر برانگیز بود خیلی وقت بود که بدنبال چنین تغریف جالب و کاملی از انرژی معنوی بودم

محبوب سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

اسم انگلیسی این کتاب چیه بی زحمت؟

سلام عزیزم
The Celestine Prophecy
البته یک کتاب بعد از اون هم نوشته به نام راهنمای عملی پیش گویی آسمانی The Celestine Prophecy: An Experiential Guide که خریدمش ولی هنوز خودم کامل نخوندمش اما تا اونجا که خوندم خیلی جالب بود.

پسرآزاد چهارشنبه 21 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ق.ظ http://goldenwisdom.blogfa.com

به به آفرین بر تو

چه مطلب خوبی نوشتی

یه تغییر اساسی در نوشته هات می بینم

برو به این سمت و سو دوست عزیز

تنها ترین منبع نیرو و محرک قابل اتکا همان روح الهی است

برکت باشد

متشکرم پسرآزاد عزیز
چشم سعی می کنم همیشه خودمو بالانس نگه دارم تا حرفا و فکرا و عملهای خوبی از توش در بیاد.

دامون یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:12 ب.ظ http://www.damun.blogsky.com

سطرهای اول رو که خودنم همش با خودم میگفتم چقدر آشناست این حرفها!
بعدش که اسم کتاب رو نوشتی یادم اومد
این کتاب یه جلد ۲ هم داره که من نتونستم پیداش کنم. اگر میدونی از کجا میتونم گیرش بیارم خیلی ممنون میشم کمکم کنی
مرسی بابت انتخاب مثل همیشه زیبات

می تونم الان بهت جواب بدم اما به شکم انداختی بذار مطمئن شم بهت می گم.

اوومیثم یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://setareye-abii.blogsky.com

آره.نیروی بی پایان چطوره؟ یا انرژی بی پایان؟

منظورت اسم دیگه منبع انرژی معنوی و الهی هست؟
آره فکر کنم همه اینا اسمهای مختلف یک چیزه.
مرسی از اینکه سر می زنی.

محبوب یکشنبه 2 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:02 ب.ظ

مرسی عزیزم
باید یه سر برم کتابخونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد